Connect with us

News

Hardly News: Newsweek Cites Russian Government, Who Cited American Tabloid, Who Cited Unknown Sources

Published

on

EDITORIAL

Newsweek has been reporting the news since before World War II. For some, the weekly magazine has been a trusted rock for delivering information on world events, but times are a changing and Newsweek is changing, too. Facts matter less, headlines matter more.

A recent Newsweek headline read, “RUSSIA STATE MEDIA DECLARES: ‘TRUMP IS OURS!'”

As a publisher of an online news site, I know that a large portion of news “readers” don’t go any further than the headline. I know this because we have the data to prove it. With every article we share on social media, there will be a significant number of folks who hit the like button or share the post, without ever clicking on the link to actually read what they are sharing.

This is the current state of the news audience. And Newsweek knows it. That’s why I feel it my duty to break down the article that appeared below the shocking headline about President Trump.

SEE ALSO:  DOJ: New York City, Portland and Seattle Permitted Violence And Destruction Of Property

To the headline-only reading leftist, The Russia headline is comfirmation that Donald Trump colluded with the former Soviets to win the 2016 election. He or she will share it, without hesitation, and in many cases, without ever reading the article.

If they do read the past the headline, they will learn that it’s a whole lot of nothing, despite the first line of the article stating, “Russia’s state-run media channel Russia 24 wants everyone to know that President Donald Trump belongs to Moscow.”

The real story is a Russian talk show, owned by the government of Russia, was discussing a news article that appeared on Buzzfeed.

The Buzzfeed article declared a “tense” meeting took place between world leaders at the G-7. The article states, “Sources told Buzzfeed News that Trump grilled world leaders about why they were backing Ukraine over Russia, allegedly calling Ukraine corrupt.”

If you are unfamiliar with Buzzfeed, these are the current headlines gracing the website’s front page:

“21 Times Animals Proved To Be The Best Things On The Internet”
“How Well Do You Know The Spellings Of These Popular People And Products?”
“14 Thoughts We’ve All Had While Giving A Blow Job”

SEE ALSO:  DOJ: New York City, Portland and Seattle Permitted Violence And Destruction Of Property

It doesn’t take a genius to figure out that it is unlikely a site like Buzzfeed would have “sources” inside a closed door meeting with world leaders.

And the hosts, panelists, and audience of the Russian talk show didn’t seem take it seriously, either. Although I don’t speak Russian, it’s clear the segments about Donald Trump were discussed lightheartedly, with tongue in cheek laughter.

Newsweek says the show is the Russian version of America’s 60 Minutes, but one glance at the video will make you think it’s more in line with The View.

To sum it up, an 85 year old media source cited a Russian government owned talk show, which was citing an American entertainment website that features stories about blowjobs. This is what now passes for “news.”

E. Brian Rose is the founder of Top Conservative and host of The EBR Show, a live call-in program syndicated on various sites across the Internet. He is a combat Veteran of the Somalia and Bosnia conflicts, best selling author, and former Republican candidate for U.S Congress.

Trending